Vorige week hebben we op LinkedIn een quizvraag gesteld over onze SiR Goodwill methode. Wat heeft het meeste invloed op gastenloyaliteit? Gastvrijheid, beleving of de relatie? Het juiste antwoord was… de relatie!
Wist je dat de sleutel tot gastenloyaliteit ligt in de diepgewortelde relaties die we opbouwen met onze gasten en stakeholders? De SiR methode is wetenschappelijk onderbouwd middels een promotieonderzoek, en de methode is vervolgens door SiR Goodwill oprichter Sepp Rickli doorontwikkeld om in de zorgsector toe te passen. Gastvrijheid en beleving vormen het fundament van loyaliteit, maar door hier een relatiefocus aan toe te voegen, levert het 60-70% gastenloyaliteit op!
Ons vermogen om in te spelen op de emotionele behoeften van onze gasten en een persoonlijke touch toe te voegen aan hun ervaring, is van onschatbare waarde. Van een warm ontvangst bij aankomst tot de zorgvuldige aandacht voor hun speciale momenten of wensen, dit alles draagt bij aan het gevoel van waardering en erkenning. Het is echter van essentieel belang om te realiseren dat echte gastenloyaliteit zich niet beperkt tot de duur van het verblijf. Het draait om het opbouwen van duurzame banden, waardoor ze zich verbonden voelen met jouw organisatie.
Streef dus naar een niveau van gastenloyaliteit dat dieper gaat dan enkel transacties. Investeer in betekenisvolle relaties, luister naar feedback en werk voortdurend aan het verrijken van de gastervaring.
Benieuwd hoe onze wetenschappelijk onderbouwde methode in de praktijk in zijn werk gaat? En hoe wij werken aan duurzame gastenloyaliteit? Neem hier een kijkje of neem vrijblijvend contact met ons op! Op onze website kan je ook een whitepaper opvragen met meer informatie over de SiR Goodwill methode.
#gastvrijheidindezorg #zorgsector #hospitality #sirgoodwill
Recente reacties